Reisbranche
Zorg dat je altijd bereikbaar bent over alle tijdzones heen. Help reizigers snel door slimme routeringsmenu’s in te stellen en beheer pieken in het hoogseizoen via geautomatiseerde oproepverdeling en duidelijke wachtrijen.
- Stel slimme menu’s in voor snelle, bestemming-specifieke informatie
- Altijd bereikbaar, zelfs in het buitenland of tijdens drukke transits
- Routeer reisgerelateerde oproepen naar open kantoren

Toepassingen voor de reisbranche
Ontdek hoe bedrijven ons platform inzetten om veelvoorkomende communicatie-uitdagingen op te lossen, de bereikbaarheid te verbeteren en efficiënter te werken. Dit kan ongeacht de teamgrootte of opstelling.
Routering op tijdzones
Oproepen worden beantwoord door het juiste team op basis van het tijdstip van de dag. Je gebruikt slimme routering om bellers effectief door te sturen naar kantoren in verschillende regio's.
Bestemming-specifieke menu's
Gebruik spraakmenu's om bellers te begeleiden op basis van hun bestemming, reistype of urgentie. Zo komen ze direct bij de specialist die hen het beste kan helpen.
Automatisering tijdens piekuren
Voorkom gemiste oproepen tijdens seizoenspieken. Door wachtrijen, overloopregels en voicemail in te zetten, zorg je ervoor dat de ondersteuning soepel verloopt, zelfs wanneer het extreem druk is.
Ideale oplossingen voor de reisbranche
Of het nu gaat om backpacken in je tienerjaren, verblijven in trendy boetiekhotels of bijtanken in een resort met kinderclub: reizen is en blijft fantastisch. Het is dan ook logisch dat wij een warm hart hebben voor de reisindustrie.
Als telefoonbedrijf maken wij werk van die liefde. Onze nummers en tools zijn bij uitstek geschikt voor organisaties die reizigers inspireren, vervoeren of ontvangen. En dat kan in alle landen van de wereld.
Luchtvaartmaatschappijen
Wie een vraag wil stellen aan een luchtvaartmaatschappij in het buitenland, wil géén hoge internationale telefoonkosten betalen of een nachtelijk callcenter in het thuisland bellen.
De oplossing is simpel: Een lokaal telefoonnummer van Belfabriek. Of beter gezegd: een hele reeks internationale nummers, één voor elk land waar jouw organisatie naartoe vliegt.
Omdat al onze nummers zijn uitgerust met geavanceerde opties, bieden ze meer dan alleen een lokale ingang.
Is het plotseling extreem druk door bijvoorbeeld een verstoord vluchtschema? Geen probleem. Wij kunnen direct de wachtrij vergroten, belverkeer omleiden, je menu aanpassen of een nieuwe berichttekst implementeren.
Reisbureaus
Reisbureaus met meerdere vestigingen worden optimaal geholpen met onze netnummerroutering. Bellers worden hierdoor automatisch verbonden met de dichtstbijzijnde vestiging.
En ja, dit kan volledig flexibel worden ingeregeld. Wordt de telefoon bij de dichtstbijzijnde vestiging even niet beantwoord? Dan verbinden we bellers automatisch door naar een andere vestiging of naar een centraal callcenter.
Hotels
Steeds meer hotels en hotelketens kiezen voor onze centrale boekingsnummers, al dan niet gecombineerd met een algemene servicelijn voor bijvoorbeeld vragen over faciliteiten.
Verwelkom je regelmatig internationale gasten? Dan is het slim om per land een lokaal telefoonnummer in te voeren. Hoe ver het hotel ook weg is, de beller hoeft geen extra kosten te maken en ook geen rekening te houden met de tijdzone. Zo rol je de rode loper uit voor je internationale gasten.
Tip: De jaarlijkse kosten van een lokaal nummer verdien je vaak al terug met slechts één of enkele extra boekingen.
Veelgestelde vragen over de reisbranche
Vind hier antwoorden op je vragen over hoe ons systeem naadloos aansluit bij de behoeften van jouw organsatie.
Ja, met slimme tijdgebaseerde routering. Oproepen gaan automatisch naar het juiste kantoor op basis van lokale werktijden. Dit zorgt ervoor dat klanten altijd een beschikbaar team bereiken, waar ze ook ter wereld zijn.
Ons systeem gebruikt wachtrijbeheer, overloopregels en voicemail-back-up om seizoenspieken aan te kunnen. Je kunt limieten instellen, urgente verzoeken prioriteren en belstatistieken bekijken om de controle te behouden tijdens drukke tijden.
Absoluut. Stel een menu in met opties voor populaire bestemmingen, boekingsstatus of urgente ondersteuning. Klanten horen direct de meest relevante informatie – zonder te wachten of met een medewerker te spreken.
Ja. Alle oproepen kunnen direct worden doorgestuurd naar mobiele of externe teamleden, zodat je nooit offline bent. Dit is ideaal voor teams die vaak reizen of snel bereikbaar moeten zijn tijdens noodsituaties.
Je kunt aparte routeringsregels, menu-opties of doorstuurpaden maken voor verschillende agenten of regio’s – allemaal onder één professioneel nummer. Dit is flexibel, efficiënt en volledig schaalbaar naarmate je team groeit.









