Webwinkels
Geef je klanten een speciaal telefoonnummer voor vragen, volg bestellingen telefonisch op en bied automatisch voicemail- of SMS-bevestigingen aan. Hierdoor wordt de ondersteuning eenvoudig en altijd beschikbaar.
- Help klanten sneller met dringende productvragen
- Voicemail-back-up beschikbaar wanneer je personeel druk is
- Houd alle bestelupdates duidelijk en eenvoudig

Toepassingen voor webwinkels
Ontdek hoe bedrijven ons platform inzetten om veelvoorkomende communicatie-uitdagingen op te lossen, de bereikbaarheid te verbeteren en efficiënter te werken. Dit kan ongeacht de teamgrootte of opstelling.
Klantvragen
Laat klanten bellen om te informeren naar productbeschikbaarheid, verzending of het retourbeleid. Je kunt oproepen slim routeren of vooraf opgenomen antwoorden geven om kostbare tijd te besparen.
Verzendbevestigingen
Automatiseer je communicatie. Activeer geautomatiseerde SMS- of voicemailberichten om bestellingen of afhaaltijden te bevestigen. Zo houd je klanten constant op de hoogte zonder dat je hoeft te bellen.
Voicemail voor follow-ups
Wanneer je team offline is, laat je klanten eenvoudig een bericht achterlaten. Je kunt dit op je gemak opvolgen zonder de ondersteuningsaanvraag of de verkoopkans te verliezen.
Ideale oplossingen voor webshops
E-commerce is een enorme belofte, en er zijn talloze inspirerende voorbeelden van organisaties die deze belofte hebben waargemaakt.
Maar of je nu de volgende Amazon wilt worden of een succesvolle nichemarkt bedient: e-commerce is een keiharde business. Bedrijfsconcepten zijn immers zeer zichtbaar en worden snel ‘geleend’, net als de look & feel van je webshop.
De cruciale vraag: Hoe behoud je een voorsprong op je concurrenten? En hoe bouw je die voorsprong verder uit?
Tools van vandaag. Telefonie van gisteren?
Je zoekt het antwoord op concurrentievoordeel waarschijnlijk in het gebruik van moderne tools. Denk aan SEO, SEA, webstatistieken, webshopsoftware en geavanceerde ticketsystemen. Misschien zet je zelfs al stappen op het gebied van analyses, zodat je weet wat klanten willen voordat ze het zelf weten.
Maar heeft jouw webshop ook een telefonieoplossing die helemaal up-to-date is? Of blijft het op dat cruciale gebied behelpen met de techniek van gisteren?
Geavanceerd
Met een telefonieoplossing van Belfabriek breng je jouw webshop telefonie naar de 21e eeuw.
Wij bieden je direct toegang tot geavanceerde functies, zoals:
- Een dashboard dat inzicht geeft in al het inkomende verkeer.
- Google-belstatistieken voor slimme analyses.
- De mogelijkheid om bellers flexibel te verdelen over locaties en nummers.
- Een nationaal telefoonnummer met een professionele uitstraling.
- Geavanceerde tools voor een soepele afhandeling, zoals wachtrijen, keuzemenu’s en professionele welkomstteksten.
Meer opties
Overweeg in een later stadium om je bereik uit te breiden met internationale telefoonnummers.
Als je jouw website vertaalt en er een lokaal nummer uit bijvoorbeeld Duitsland of België op zet, ben je plotseling een internationale speler.
Het mooie is: je hoeft hiervoor geen fysieke vestiging te openen of buitenlandse callcenters in te huren.
Wij leveren die internationale oproepen netjes waar jij ze wilt hebben. Op elk nummer: vast of mobiel!
Veelgestelde vragen over webwinkels
Vind hier antwoorden op je vragen over hoe ons systeem naadloos aansluit bij de behoeften van jouw organsatie.
Ja, zeker! Je activeert direct online een mooi nummer en stuurt de oproepen eerst door naar je mobiele telefoon. Zo kun je klein beginnen en groeien wij met je mee. Werk je met een partner? Dan kun je flexibel inkomende oproepen naar elkaar doorsturen via onze centrale.
WhatsApp accepteert je lokale en nationale telefoonnummer. Je voert je nieuwe nummer in de WhatsApp Business-applicatie in. Vanaf dat moment kunnen je klanten je ook gewoon ‘appen’ op je vaste, professionele nummer.
Alle mogelijke functies zijn standaard inbegrepen om jouw webshop een professionele uitstraling te geven. Denk aan een keuzemenu, gespreksopname en een wachtrij. We kunnen zelfs onze spraakbot teksten laten uitspreken om bellers welkom te heten.
Nee, je zakelijke nummer blijft hetzelfde. Het verandert niet, zelfs niet als je naar een nieuwe locatie verhuist. Zo ben je altijd bereikbaar op dat ene vaste nummer en behoud je een professionele uitstraling.
Ja. Als je ons de openingstijden van je klantenservice doorgeeft, zorgen wij ervoor dat er een bericht met deze tijden wordt afgespeeld. Je kunt ook een voicemail activeren, waarvan de berichten direct per e-mail naar je worden verzonden.
Nee, je hebt geen fysieke centrale nodig. Alle functies en je webshopnummer bevinden zich in de cloud. Je hebt geen speciale apparatuur nodig; wij sturen de oproepen gewoon door naar je mobiele of vaste telefoon.
Ja. Je kunt eenvoudig verbinding maken met ons platform via een API of webhook. We hebben ook verschillende koppelingen met CRM-pakketten, zodat je gespreksgegevens automatisch worden opgeslagen.
Dat kan altijd. Je kunt op elk moment VoIP-apparaten aansluiten als je een vaste kantoorlocatie hebt. Deze apparaten worden dan onderdeel van je belteam. Je kunt elk toestel aansluiten (vast of mobiel) voor flexibele bereikbaarheid.









