Dé 085 / 088 / 0800 / 0900 telefoonnummer aanbieder van Nederland
🧑‍⚕️ Medische bereikbaarheid

Zorg

Maak je praktijk eenvoudig bereikbaar voor patiënten. Stuur oproepen snel door naar dienstdoende medewerkers, verkort wachttijden en stroomlijn urgente routering met duidelijke, geautomatiseerde oproepopties.

  • Routeer medische noodgevallen automatisch met extra snelheid
  • Stel openingstijden in voor verschillende contactopties
  • Stuur alle oproepen door naar beschikbare medische medewerkers
Demo boeken
Zorg

Toepassingen voor de zorg

Ontdek hoe bedrijven ons platform inzetten om veelvoorkomende communicatie-uitdagingen op te lossen, de bereikbaarheid te verbeteren en efficiënter te werken. Dit kan ongeacht de teamgrootte of opstelling.

🏥
Prioriteit voor noodlijnen

Routeer urgente oproepen direct naar dienstdoende medewerkers. Zorg ervoor dat medische problemen snel worden aangepakt met aangepaste routeringsregels en slimme wachtrijopties.

👩‍⚕️
Openingstijden van de praktijk

Stel de beschikbaarheid in per afdeling of arts. Je kunt oproepen anders routeren tijdens avonden of weekenden om ondersteuning buiten kantooruren te garanderen.

📞
Afspraken plannen

Gebruik spraakmenu's om patiënten het afspraaktype te laten kiezen. Verbind ze direct met de planning, of laat bellers een bericht achterlaten voor snelle opvolging.

Ideale oplossingen voor de zorg

Goede zorg is voor ons een fundamenteel recht, en we koesteren iedereen die zorg verleent. Dankzij onze jarenlange ervaring hebben we inmiddels talloze noodnummers en calamiteitenlijnen opgezet. Dat is dan ook een van onze absolute specialismen.

Zorgtelefoonnummers? Kies voor IVR!

Noodnummers en calamiteitenlijnen zetten wij snel en efficiënt op. Dit is cruciaal, want een medisch team moet altijd direct bereikbaar zijn. Punt.

Ons IVR-platform is een waterdichte oplossing voor elke situatie. Zelfs als de telefoon roodgloeiend staat (bijvoorbeeld door een virusuitbraak), zul je geen capaciteitsproblemen ervaren.

Bellers kunnen dan netjes in de wacht worden gehouden door ons IVR-platform of verbonden worden met een groep dienstdoende artsen. Daarnaast implementeren we eenvoudig keuzemenu’s (bijv. ‘spoed of niet-spoed’) en kun je de eindbestemming van het nummer flexibel wijzigen.

Met een Belfabriek IVR ben je altijd flexibel en betrouwbaar bereikbaar.

Onze standaardoplossing voor een noodnummer

Onze oplossing is gebouwd op maximale bereikbaarheid en gebruiksgemak:

  • Slimme wachtrij: De wachtrij wordt alleen actief als er meer bellers zijn dan kunnen worden doorverbonden. Is het rustig? Dan komt de beller direct door.
  • Professioneel menu (IVR): Na een welkomsttekst (“Welkom bij de 24-uursdienst…”) kan de beller kiezen: “Toets 1 voor informatie, toets 2 voor afspraken.”

Voor informatieve spraakberichten gebruiken we sinds 2022 onze geavanceerde spraakcomputer, die teksten zo perfect uitspreekt dat je niet hoort dat het een voicebot is. Hierdoor kunnen we snel nieuwe, up-to-date teksten op het zorgnummer plaatsen, ook ’s avonds en in het weekend.

We kunnen bovendien doorverbinden naar collega’s die telefoondienst hebben. Deze medewerkers beheren hun beschikbaarheid via een eenvoudige teampagina – in- en uitloggen is zo geregeld. Zo weet onze centrale altijd naar wie moet worden doorgeschakeld. Deze zelfontwikkelde teampagina is beter en flexibeler dan andere communicatiesystemen en garandeert dat de telefoon altijd wordt beantwoord.

Je medewerkers hoeven geen mobiele app te downloaden om oproepen te ontvangen. Wij leveren de gesprekken direct op hun mobiele telefoon af, zodat geen enkele oproep verloren gaat. Dit is een hoogwaardige zakelijke dienst, geen goedkope budgetoplossing.

Klinkt dit ideaal? Binnen 3 uur kunnen we een noodnummer activeren, doorverbinden naar jouw afdeling en het maximale gebruiksgemak bieden!

Veelgestelde vragen over de zorg

Vind hier antwoorden op je vragen over hoe ons systeem naadloos aansluit bij de behoeften van jouw organsatie.

Absoluut. Dankzij onze jarenlange expertise zijn wij gespecialiseerd in zorgtelefonie. We leveren al geruime tijd betrouwbare calamiteit- en noodnummers aan diverse zorgorganisaties.

Nee, dat is het mooie. Onze zorgnummers zijn virtueel. Inkomende oproepen leveren wij aan de bestaande apparaten van medewerkers (vast of mobiel). Er is dus geen investering nodig in nieuwe zakelijke telefonie of cloudtelefonie.

Voor een perfect werkende noodlijn raden wij een directe koppeling met roosters af. Daarom hebben we een speciale webpagina ontwikkeld: medewerkers geven hier in realtime aan of ze telefoondienst hebben of niet. Dit werkt eenvoudiger en is nauwkeuriger dan een rooster.

Wij verzorgen dit volledig op afstand. Je geeft ons door wat de beller moet horen en hoe oproepen doorverbonden moeten worden. Wij voorzien het telefoonnummer van deze wensen, vaak al binnen enkele uren.

Ja, zeker. Onze telefonieoplossing werkt uitstekend voor alle aanbieders in de zorgmarkt: van apotheken en artsen tot dierenartsen, transplantatielijnen en coronanummers.

Geen probleem. We kunnen oproepen doorverbinden naar iedereen binnen de organisatie die een vaste lijn of mobiele telefoon heeft. Indien gewenst kunnen we dezelfde dag een virtueel callcenter met honderden medewerkers opzetten, of het verkeer tijdelijk doorverbinden naar externe callcenters of in een wachtrij plaatsen. We passen functies continu aan op basis van het inkomende verkeer.

Tevreden Belfabriek klanten:

SignDirect logo
Bosch logo
Trigion logo
ANWB logo
UWV logo
Sogeti logo
Dille & Kamille logo
Nationale Ombudsman logo
KRO-NCRV logo
Swiss Sense logo