Vast Nummer op Mobiel
Gebruik je vaste telefoonnummer gewoon op je mobiele telefoon. Perfect voor momenten dat je niet aan je bureau zit.
- Werkt soepel op elk modern mobiel apparaat
- Gebruik je vaste zakelijke nummer op mobiel
- Bel eenvoudig terug vanaf hetzelfde nummer

Voordelen van het vast-op-mobiel systeem
Ontdek hoe onze systemen je team helpen beter samen te werken, tijd te besparen en altijd verbonden te blijven – waar en hoe je ook werkt.
Mobiele vrijheid
Gebruik je vaste telefoonnummer op elke mobiele telefoon. Maak en ontvang zakelijke oproepen vanaf elke locatie, zonder je privé nummer te delen.
Terugbellen met hetzelfde nummer
Wanneer je iemand terugbelt, verschijnt altijd je vaste zakelijke nummer. Zo blijft je communicatie consistent en professioneel.
Geen nieuwe app nodig
Oproepen worden via het mobiele netwerk gerouteerd, zodat je gewoon je standaard telefoonapp kunt gebruiken — zonder extra software.
Zie hoe het werkt
Bekijk een korte demo om te zien hoe de installatie, teamgebruik en belangrijke functies je bedrijf bereikbaar houden - altijd en overal.

Teampagina
Op deze pagina, toegankelijk voor al je collega’s, kan iedereen zelf aangeven of ze beschikbaar zijn om oproepen te ontvangen.
Daarnaast kun je je Belfabriek-nummer eenvoudig doorsturen naar een andere gebruiker. Zo creëer je je eigen virtuele callcenter voor klantenservice of verkoop, met één of meerdere mobiele of vaste telefoons. Iedereen in het team kan oproepen beantwoorden, zonder dat je afhankelijk bent van één enkel nummer.
Op deze manier ben je flexibel bereikbaar, hoef je nooit een oproep te missen en blijft je team altijd operationeel — zelfs als je het druk hebt.
Realtime statistieken
In ons portaal kun je je oproepstatistieken in realtime bekijken. Zo zie je bijvoorbeeld:
- Wat zijn de drukste tijden van de dag?
- Welke dagen van de week zijn het drukst?
- Heeft het gebruik van je telefoonnummer in een advertentie resultaat opgeleverd?
- Wat is de gemiddelde oproepduur?
Als ondernemer heb je hiermee een compleet overzicht van al je oproepen, vergelijkbaar met hoe je statistieken in Google Ads bekijkt. Door deze gegevens naast elkaar te leggen, ontdek je waardevolle inzichten en kun je je marketing en advertentieactiviteiten nog slimmer afstemmen.
Krachtige functies inbegrepen
Alle telefoonsystemen van Belfabriek zijn standaard uitgerust met slimme functies, zodat je meteen meer controle, flexibiliteit en gemoedsrust hebt.
Aangepaste telefonie
Iets speciaals nodig? We bouwen aangepaste telefoniefuncties op ons IVR-platform. Wat je ook nodig hebt — vertel het ons, en we denken met je mee.
Belfilter
Met de belfilter blokkeer je bellers die je liever niet toestaat om een specifiek nummer te bereiken, eenvoudig en snel.
Eindbestemmingen wijzigen
Stuur oproepen door naar elke telefoon: mobiel, vaste lijn of VOIP. Wijzig bestemmingen op elk moment, zo vaak als je wilt.
Centraal zakelijk nummer
Ons IVR-platform verdeelt moeiteloos honderden gelijktijdige oproepen over al je vestigingen.
Fluistertoon
Ondernemers schakelen vaak oproepen door of gebruiken meerdere (internationale) nummers. Met een fluistertoon hoor je welk nummer is gebeld, zodat je met de juiste context opneemt.
Gesprekken opnemen
Neem zakelijke gesprekken op om de kwaliteit te bewaken, je team te trainen of belangrijke gesprekken te archiveren. Zo behoud je eenvoudig controle over je communicatie.
Gespreksanalyse
Wil je meer bellers spreken en ze beter bedienen? Gespreksstatistieken geven inzicht in je prestaties, zodat je weet of je je doelen haalt. Meten is tenslotte weten.
Gesprekswachtrij
Soms ontvangen je medewerkers meer oproepen dan ze kunnen beantwoorden. Met een wachtrij kun je deze pieken eenvoudig opvangen.
Internationale telefonie
Oproepen uit het buitenland aannemen of internationaal doorverbinden? Zo geregeld. Ons platform ondersteunt wereldwijde verbindingen zonder extra installatie of complexe systemen.
Keuzemenu (IVR)
Niet elke medewerker kan elke beller helpen. Met een menu verbind je bellers snel met de juiste persoon of het juiste team.
Oproepdoorschakeling
Je telefoonnummer is een virtueel nummer. Dit betekent dat elke inkomende oproep wordt verbonden met een apparaat. Dit kan een vaste lijn of mobiel zijn.
Piekbelastingbeheer
Voer je een grote campagne of krijg je ineens meer media-aandacht? Wij helpen je de stroom van inkomende oproepen te beheren, zodat geen enkele klant hoeft te wachten.
Slim voicemail systeem
Je mist nooit meer een oproep, ook niet als al je medewerkers bezig zijn, de wachtrij te lang is of je tijdelijk niet kunt opnemen.
Statistieken per e-mail
Dagelijks, wekelijks of maandelijks ontvang je een overzicht van je gespreksstatistieken rechtstreeks in je e-mail. Dit is natuurlijk inbegrepen bij je telefoonnummer.
Tekst-naar-spraak-assistent
Laat de computer je bericht natuurlijk voorlezen — perfect voor keuzemenu’s, voicemails of automatische antwoorden.
VIP-lijst
Wil je alleen oproepen ontvangen van specifieke contacten? Met een VIP-whitelist worden alleen vooraf goedgekeurde nummers doorgelaten naar je zakelijke lijn.
Webhook oproeproutering
Stel je eigen aangepaste routering in met webhooks. Stuur oproepen naar verschillende locaties op basis van regels die je op je site definieert.
Welkomstbericht
“Bedankt voor het bellen…” is vaak het eerste wat je hoort wanneer je een groot bedrijf met professionele telefonische service belt.
Veelgestelde vragen over vast nummer op mobiel
Antwoorden op veelgestelde vragen over het gebruik van een vast nummer op je mobiele telefoon via Belfabriek.
Met een vast nummer op mobiel kun je je zakelijke vaste telefoonnummer gebruiken op je smartphone. Zo ben je bereikbaar vanaf elke locatie, zonder een extra nummer of apparaat.
Ja, bij terugbellen of uitgaande oproepen verschijnt altijd je vaste zakelijke nummer, zodat je communicatie consistent en professioneel blijft.
Nee, oproepen worden via het mobiele netwerk gerouteerd. Je gebruikt gewoon je standaard telefoonapp, zonder extra software.
Ja, je kunt oproepen eenvoudig doorsturen naar andere gebruikers binnen je team. Zo creëer je een flexibel virtueel callcenter, waarbij meerdere personen oproepen kunnen beantwoorden.









